Na co si dát pozor při prodeji nemovitosti
Obsah
Na realitním trhu se nyní dějí věci! Většina lidí prahne po koupi vlastní nemovitosti, ale jsou mezi námi i ti, kteří by nejraději využili aktuální situace a prodali dům či byt, jenž drží už nějaký ten pátek ve vlastnictví a který jim bohužel jenom bere drahocenný čas a kupu nervů. Aby se však prodej nemovitosti zdařil v poměrně rychlém tempu, nabízí se otázka, na co si při prodeji nemovitosti dát pozor. Zejména během zmiňovaného rychlého prodeje se mnoha přešlapů můžeme dopustit.
Věnujte čas přípravě prodeje
Abyste se v pozdějších fázích prodeje nemovitosti vyhnuli nepříjemnostem nebo věcem, které by vás spíše jenom zbrzdily, je dobré věnovat čas přípravě celé věci. A myslí se tím i péče o dům. Chcete, aby dům vypadal hezky, že je o něj postaráno, což jenom zvyšuje jeho cenu. Lidé často dají na první dojem, proto se snažte, aby se zanedbanost necítila z žádného koutu domova.
Ještě před vyfocením nemovitost vymalujte, zbavte domácnost nehezkého nábytku, také se snažte na police nebo stoly, které v příbytku zůstanou, postavit nejrůznější dekorace. Snažíte se v člověku vzbudit pocit, že toto místo je pro něj to pravé.
Dalším krok: inzerce
Pokud jste věnovali dostatečný čas přípravě nemovitosti, přistupte k dalšímu kroku, kterým je inzerce. Při inzerování se bohužel lidé dopouští celé spousty chyb, předně zanedbávají focení nemovitosti. Fotky však tvoří první dojem a ten musí být opravdu dobrý, jinak se s brzkým prodejem nemovitosti můžete rozloučit.
Aby došlo k vyfocení dokonalých fotek, pomůže právě home staging (čili to, že nemovitost hezky naaranžujete, aby vypadala na první pohled naprosto fantasticky), také focení za denního světla. Během večera se hezké fotky nevyfotí, spíše budou dosti zkreslené a pozornost možného zájem se v žádném případě nezaujme.
Vymezte si čas na komunikaci se zájemci
Čeho se prodejci nemovitosti často dopouští, respektive v čem nejvíce chybují? V tom, že nechtějí zájemcům věnovat dostatek času. Jenže komunikace s nimi je klíčem k úspěšnému prodeji objektu. Není to jenom o e-mailové komunikaci, ale je také o telefonických hovorech. Ano, může se stát, že člověk bude odpovídat na jednu a tutéž otázku, na druhou stranu je to ona cena, kterou musíte zaplatit za prodej nemovitosti.
Co se týče prohlídek, abyste alespoň trochu čas ušetřili, snažte se je všechny domlouvat nikoliv na jednu hodinu, ale alespoň na jeden den. Vyhnete se neustálému ježdění, případně dojíždění, pokud se prodávaný objekt nachází mimo vaše bydliště.
Promyslete si cenu
Jelikož je nyní na trhu obrovská poptávka po nemovitostech, prodávající mají tendenci cenu nemile přešvihnout. Jenže právě cena často stojí za tím, proč se nemovitost už nějaký ten pátek nechce prodat. Je klíčové si cenu promyslet předtím, než začnete nemovitost inzerovat. Snažte se najít zlatou střední cestu. Pokud na koupi nespěcháte, experimentování (ale v rámci etických mezí) se vám může vyplatit.